14 giugno 2018: Fabrice Correia: Unfreezing the Spotlight: Tense Realism and Temporal Passage

Ontoformat Logo

OntoForMat FIRB Project "Classical Paradigms and Theoretical Foundation in Contemporary Research in Formal and Material Ontology"

OMS: OntoforMat Metaphysical Seminar - Spring 2018

Fabrice Correia (University of Geneva)

Unfreezing the Spotlight: Tense Realism and Temporal Passage

14 giugno 2018, h. 14:30-16:30

Sala Enzo Paci, Direzione del Dipartimento di Filosofia, via Festa del Perdono 7, Milano

Abstract

We argue that modulo fairly innocuous assumptions, realism about tense – i.e. the view that there are genuinely tensed facts – already suffices for realism about temporal passage – contrary to what recent work by Kit Fine and Ross Cameron suggests. Throughout, the discussion focuses on the so-called Moving Spotlight Theory in its classical version. However, it is shown that the conclusion generalises to other realist views such as presentism, the so-called Growing Block Theory of time, and Williamson-style permanentism.

La conferenza si terrà in italiano e in inglese

La partecipazione alla conferenza è fortemente consigliata agli allievi della Scuola di Dottorato in Filosofia e Scienze dell’Uomo.

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

Per ulteriori informazioni: valerio.buonomo@unimi.it

Organization committee: Valerio Buonomo, Paolo Valore