17 giugno 2016: Book presentation by Julia Hermann: On Moral Certainty, Justification and Practice

Immanuel Kant

Incontro del Seminario Permanente Immanuel Kant

Julia Hermann (Utrecht University)

Book presentation: On Moral Certainty, Justification and Practice

Venerdì 17 giugno 2016

Sala Enzo Paci- Direzione del Dipartimento di Filosofia, ore 14:30-16:00

Festa del Perdono 7 - Milano

Gli interventi saranno in inglese.

La partecipazione all’incontro è fortemente consigliata consigliata agli allievi della Scuola di Dottorato in Filosofia e Scienze dell’Uomo.

A cura del Seminario Permanente Immanuel Kant (SPIK) - Info: eva.oggionni@unimi.it, piero.giordanetti@unimi.it

AbstractTaking inspiration from the later Wittgenstein, in her book On Moral CertaintyJustification and Practice Julia Hermann explores the practical basis of human morality. On June, 17th, she will present her account of moral certainty, which is linked with a view of moral competence. Drawing on examples, she will argue that morality is grounded in action, not in reasoning.

17 giugno 2016