22 maggio 2018: Neil Williams: Occult Categoricals

Ontoformat Logo

OntoForMat FIRB Project "Classical Paradigms and Theoretical Foundation in Contemporary Research in Formal and Material Ontology"

OMS: OntoforMat Metaphysical Seminar - Spring 2018

Neil Williams (University of Buffalo)

Occult Categoricals

22 maggio 2018, h. 17:00-18:30,

Sala Enzo Paci, Direzione del Dipartimento di Filosofia, via Festa del Perdono 7, Milano

Abstract

Categoricalists about properties have long claimed the commonsense high ground over their dispositionalist rivals.  Powers and dispositions, they claim, are occult properties whose natures are at once mysterious and magical.  In contrast, they hold that categorical properties are the everyday, homey, properties with which we are all (pre-theoretically) familiar.  In this talk I’ll argue that there’s nothing intuitive about the nature of categorical properties, and that the categoricalists have no right to claim the high ground in the debate. In fact, once properly understood, it is the categorical properties that are better thought of as occult.

La conferenza si terrà in italiano e in inglese

La partecipazione alla conferenza è fortemente consigliata agli allievi della Scuola di Dottorato in Filosofia e Scienze dell’Uomo.

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

Per ulteriori informazioni: valerio.buonomo@unimi.it

Organization committee: Valerio Buonomo, Paolo Valore