26 aprile 2018: Pierre Jacob: How to Solve the Developmental Puzzle

Logic and Philosophy of Science Seminar 2018

Neurophilosophy Research Group Cognition in Action Seminar

Pierre Jacob (Institut Jean Nicod)

How to Solve the Developmental Puzzle

26 aprile 2018, h. 14:30-16:30

Sala "Enzo Paci" — Direzione del Dipartimento di Filosofia, Via Festa del Perdono 7, Milano.

Abstract

Most preschoolers have been shown to fail explicit false-belief tasks where they are directly asked to predict the action of a mistaken agent. However, findings based on implicit false-belief tasks show that preverbal infants expect an agent to act in accordance with the content of her belief (whether true or false). How to reconcile these discrepant findings? This is the developmental puzzle about false-belief understanding. There are two broad approaches to this puzzle, according to whether or not one accepts a mentalistic interpretation of the infant data. I will criticize non-mentalistic deflationary approaches to the infant data and advocate a pragmatic account of why most preschoolers fail explicit false-belief tasks.

La conferenza si terrà in inglese.

La partecipazione è fortemente raccomandata agli allievi del Scuola di Dottorato in Filosofia e Scienze dell’Uomo.

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

26 aprile 2018