27 febbraio 2020: Ofer Arieli: Sequent-based deductive argumentation

Seminars of Logic Logo

Seminari di Logica a cura del Logic Group del Dipartimento di Filosofia "Piero Martinetti"

Ofer Arieli - Academic College of Tel-Aviv

Sequent-based deductive argumentation

27 febbraio 2020, ore 17:00-19:00.

Sala Enzo Paci, Direzione del Dipartimento di Filosofia, Università degli Studi di Milano, Via Festa del Perdono 7.

Abstract:
Sequent-based argumentation is a general approach to reasoning with deductive (logical) argumentation, motivated by proof-theoretic considerations. In this talk we review some of the principles of this approach and describe several results concerning its characteristics. In particular, we present completeness results in terms of dynamic proofs, show their relations to reasoning with maximal consistency, and study the satisfiability of common rationality postulates in several sequent-based settings.

La conferenza si terrà in inglese.

La partecipazione alla conferenza è fortemente consigliata agli allievi della Scuola di Dottorato in Filosofia e Scienze dell’Uomo.

La partecipazione è aperta a tutti gli interessati. Ingresso libero fino ad esaurimento dei posti a sedere.

ORGANIZERS
The Logic Group, Department of Philosophy, University of Milan