4 dicembre 2017: Andrea Guardo: Meaning Relativism and Subjective Idealism

Relativism

Andrea Guardo, ricercatore appena arrivato al Dipartimento di Filosofia dell'Università degli Studi di Milano, si presenta con questa conferenza

Andrea Guardo (Università degli Studi di Milano)

Meaning Relativism and Subjective Idealism

4​ ​dicembre 2017, ore 17.30

Sala Enzo Paci, Direzione del Dipartimento di Filosofia.

Via Festa del Perdono 7. Milano

Il Talk sarà tenuto in inglese.

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

La partecipazione è fortemente raccomandata agli studenti di Dottorato.

Abstract

An objection put forward by, among others, John McDowell to Kripke’s Wittgenstein’s relativist view of semantic discourse goes roughly as follows: relativism about semantic discourse entails global relativism, which in turn entails subjective idealism, which we can reasonably assume to be false. I show that even though relativism about semantic discourse does entail a form of global relativism, the relativism in question does not entail anything like subjective idealism. This particular kind of relativism holds that which character, in Kaplan’s sense, is associated to a given utterance depends on what MacFarlane calls “the context of assessment”

Per informazioni: andrea.guardo@unimi.it

04 dicembre 2017